Aseri-Purtse Castle - Reisverslag uit Purtse, Estland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Aseri-Purtse Castle - Reisverslag uit Purtse, Estland van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Aseri-Purtse Castle

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

10 Juni 2015 | Estland, Purtse

Woensdag, 10 juni
Aseri (Estonia) Finse Golf- Purtse Castle
Vandaag blijven we nog maar een nachtje op de camping, dan reizen we morgen verder naar Narva op de grens van Rusland en Estland. Vandaar uit willen we dan met de trein of bus naar St Petersburg reizen. Hier valt niets te beleven, ja een kasteel wat volledig is herbouwd en gerenoveerd is uit de 16e eeuw. De motor wordt van stal gehaald en we rijden zo’n 10 km naar Purtse. Daar aangekomen zien we een eenzaam sober gebouw dat weinig wegheeft van een kasteel, er is geen hond te bekennen. Ik trek een deur open en sta gelijk in de keuken waar een blonde Estse ons welkom heet. We mogen het kasteel bezichtigen en ja, we kunnen er ook lunchen. Binnen is het kasteel een verademing en uiteindelijk belanden we in een gezellige ruimte waar we kunnen lunchen. De kaart lezen we vanaf de laptop, want die is nog niet gedrukt. T’is niet te geloven, maar tussen de dranken staat zowaar Isidoor van La Trappe, een ongekende verrassing. De dag is helemaal een succes als blijkt dat zowel het voor- als hoofdgerecht een vette voldoende scoren. Dan meldt de Ipad zomaar een Facetime gesprek en hebben we onze Roel in beeld. Onze dag kan niet meer stuk, morgen naar Narva.
PS
Kan iemand van La Trappe regelen dat het bier geschonken kan worden in de originele La Trappe glazen ?

• 10 Juni 2015 - 17:52

Truus:

Hoi Cees en Lian, ga ik regelen.

Dat is toch niet te doen Onze Dorus in rochfort glas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jullie hebben t heel fijn dat lezen we wel maar missen je toch wel op de donderdagmiddag.

Ps. Walter en ik zijn afgelopen maandagavond weer
    trotse gelukkige Opa en Oma geworden van een kleindochter.
    Ons FIEN

Vele zonnige groeten uit Oisterwijk

Walter en Truus

• 10 Juni 2015 - 22:02

Hub.van Der Leeuw:

Beste Rian en Cees,
    Ik geniet van jullie verslagen.goed herkenbaar!
    De I'sidoor moeten jullie maar beschouwen als een anker in den vreemde.(ook slechts 33cl of minstens halve liters?)

Geniet ookvan musicale activiteiten in Letland.Ze hebben er en redelijke vleugel -en pianobouwtraditie.
    Sint Petersburg is een hoofdstuk apart.De omgeving in is deste armoedig.
    Blijf door genieten.
    Groeten,Hub.