Orlowo Polen - Reisverslag uit Olecko, Polen van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Orlowo Polen - Reisverslag uit Olecko, Polen van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Orlowo Polen

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

23 Juni 2015 | Polen, Olecko

23 juni
Klaipeda (Litouwen)- Orlowo (Polen)
Ik sta om 6.30 u. op en het weer is ‘terrible. Toch maar gaan wandelen, misschien klaart het op en kunnen we alsnog naar de Koerse Schoorwal met de motor. Ik loop zo’n 5 km over het strand richting stad en kan niet verder vanwege de toegangspoort naar de haven voor coasters. Omgelopen om bij het veer te komen richting Schoorwal, het gaat steeds harder regenen. Ik besluit om niet helemaal terug te lopen naar de camping. Door het slechte weer stap ik ook nog eens bij de verkeerde bushalte uit. Alles bij elkaar toch nog een kleine 17 km gewandeld. We besluiten te vertrekken en natuurlijk rijdt Cees weer veel te lang. Rond 18.00 uur West Europeese tijd arriveren we in Orlowo Polen in een prachtig natuurgebied op de grens met de Russische enclave Kaliningrad. We rijden over landwegen en weggetjes, zou hier werkelijk een camping zijn ? Uiteindelijk komen op een eeuwenoude kasseienweg en arriveren bij een prachtige locatie, hotel met campingfaciliteiten aan een meer in een oerbosachtige omgeving, we zijn de enige gasten. De vogelgeluiden bepalen de sfeer …., zullen we morgen nog een dagje blijven om van deze gewelddadige rust te genieten ?

Tags: Olecko