Polen - Reisverslag uit Zakopane, Polen van Cees Nispen - WaarBenJij.nu Polen - Reisverslag uit Zakopane, Polen van Cees Nispen - WaarBenJij.nu

Polen

Door: cees van nispen

Blijf op de hoogte en volg Cees

26 Mei 2015 | Polen, Zakopane

Maandag, 25 mei
Auswitz-Zakopane
Nog onder de indruk van wat we gisteren allemaal gezien hebben vertrekken we richting Slowaakse grens naar het Tatra gebergte. We rijden door de mist in een miezerig regentje door een Oostenrijks aandoende streek. De Tatra kent pieken van rond de 2500 mrt. Komen maar niet van onze verkoudheid af, wat wil je met dit weer.

Dinsdag, 26 mei
Zakopane
We schijnen hier in de Karpaten te zijn, het Tatra gebergte is echter niet te zien vanwege de laaghangende bewolking en steeds heftig wordende regen. Vanmorgen er toch maar op uit om het ‘mooie’ stadje te bekijken. Met de zon erbij lijkt het ons hier inderdaad prachtig. We bezoeken het museum van Karol Szymanowski, componist en humanist, maar hij noemde zichzelf een schrijver, geboren in de 19e eeuw. Na het museumbezoek een visje gegeten en snel met de taxi, door de stromende regen, naar ons ozo knusse camperhuisje. .Morgen naar de grensstreek bij Oekraïne en Wit Rusland.

• 26 Mei 2015 - 15:24

Els Van Nispen:

Wat jammer dat jullie zo verkouden zijn, het weer is daar nog slechter dan hier lees ik. Wij hebben npg wat zon tussen de wolken door, maar regelmatig springt de verwarming aan.
    Ik hoop wel dat jullie aan de veilige kant blijven.
    Groetjes uit Breda

• 26 Mei 2015 - 15:36

Annemieke:

Jammer dat jullie zo verkouden zijn ,maar hopelijk gaat dit snel over
    Maar met dat weer kan het ook niet anders
    Jullie hebben nog een pracht reis voor de boeg dus geniet ervan
    VOORZICHTIG hoor
    GRJAN ANNEMIEKE

• 26 Mei 2015 - 16:02

Ton:

Hallo Cees en Rian,
    Ondanks het slechte weer houden jullie de moed er wel in.
    Wij hebben jullie geen verkoudheiddrankje meegegeven! Daarvoor ga maar naar de drogist.
    Van XO moeten jullie echt genieten!
    Heel veel groeten en goede reis met beter weer verder.

Ton en Yvonne

• 26 Mei 2015 - 16:04

Rien:

Morgen in Oekraine maar eens een lekkere WODKA drinken. Het schijnt goed te helpen tegen de verkoudheid. Wij wensen jullie verder een goede reis met veel mooie dingen en heeeeeeeel! veel zon.
    Lieve groeten/
    Rien en Resi

• 26 Mei 2015 - 16:29

Ad:

Hoi globetrotters.
    Wat zijn wij jaloers op jullie. Niet vanwege het slechte weer, maar vooral op al het moois wat jullie al hebben gezien. En dat is nog maar het begin. Wij zullen voor jullie duimen voor mooier weer, dan ziet
    alles er veel mooier en zonniger uit. Geniet er maar van.
    Groetjes van jullie zuiderburen en van die Deutschen, grosz und klein.

• 26 Mei 2015 - 22:59

Ad Boogers:

Beste Cees en Rianne
    jammer van het weer,
    Maar hoe dichter bij Poetin des te beter wordt het weer
    Want die alle ballen in de lucht.
    Geniet van al het moois
    Gr Ad en Erna